tisdag 31 januari 2012

Den osynliga supermakten...

Hejsan alla "omotiverade"!
Av dom senaste inläggen här framgår det tydligt att Sockerdjävulen tagit sitt grepp om er.
Detta kallar jag återfall.
Den rätt långa pausen över julhelgerna med diverse kolhydratsmat/sötsaker har triggat igång den "osynliga supermakten" i hjärnan, BELÖNINGSSYSTEMET!
Det är därför ni äter så mycket mörk choklad nu, vill inte men kan inte låta bli!
Det är INTE Motivationsbrist, det är ett sockersug!
Ni vet vad jag har sagt om motivation? Att man inte ska vänta på den, det är en fälla! Motivation uppstår ur kicken när man klarat sitt första steg och andra...osv!  Ingenting av allt det där som man "vet är bra för mig" hjälper, det är bara ett självplågeri! Så sluta snacka om motivation nu, det är fullständigt meningslöst snack och bortkastad energi!
Det rätta svaret är: ÅTERGÅ TILL DITT PROGRAM!
STEG 1. 
AVGIFTNING från socker.
När ni säger att ni äter mörk choklad i massor så vet jag att ni äter allt annat möjligt skräp också. Ni har inte märkt övergången bara, det har liksom smygit in sig igen. Sluta med den "tillåtna" mörka chockladen och allt annat sött. Ta striden, om ni minns så tog det väl en vecka i början av LCHF-maten, sen var ni sockerfria! Tugga mandel igen!
När ni återigen når friheten från socker kommer ni att förstå att snacket om motivationsbrist var ett kamouflage från hjärnans sockersystem...
Coachen

Och till slut lite humor med Johan Glans, detta kunde lika gärna handla om bantning!

3 kommentarer:

  1. Johan Glans är toppen!!

    Jag förstår dig coachen jag ska försöka anamma det du skriver oxå. Det finns inga genvägar. Ingen mer jävla choklad eller nåt annat skit.
    Det ÄR sockerjävulens fel och inte min brist på motivation..jag känner det. För jag vill ju, men det är så jäkla svårt. Men nu så är chokladen slut och jag köper inget mer. Nu är det avgiftning som gäller. En vecka går snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tips från Coachen1 februari 2012 kl. 14:20

      Jag rekommonderar dig att läsa Martin Ingvars bok som heter Hjärnkoll på Vikten!
      Faktiskt lättläst och du kommer att känna igen dig och får kunskap om belöningssystemen.
      Marsch iväg till bibblan nu!
      Coachen

      Radera
  2. Jag håller med coachen! Fortsätt kämpa nu tjejer!

    SvaraRadera