torsdag 19 januari 2012

Sakta men säkert..

Väger mig som vanligt varje dag och nu äntligen verkar det som att det börjar ticka neråt igen. Det har inte hänt mycket, men bara det att det inte blir mer eller står still är ju underbart! Ska bli spännande att se hur det ser ut på söndag. Motivationen kom verkligen hem igår, haha! Tur är väl det för annars vet jag inte vad som skulle kunna ha hänt.
Angående chokladen. Här kan man fortfarande köpa de förpackningar med de små 10g kakorna, men jag tänker inte köpa dessa heller, för det är inte ett dugg jobbigt att öppna 10 såna små...det kan faktiskt gå himla snabbt och sen som ett brev på posten så kommer ångesten. Fan.

Igår lagade jag jättegod mat som jag bara hann provsmaka innan jag skulle iväg till min fina Maria. Jag gjorde kassler i ugn. Slängde med lite creme fraiche, grädde, champinioner, paprika, lök, kryddor och ost på toppen. Pierre tyckde det blev mycket gott *stolt*. Ska kanske tillägga att jag inte gillar att laga mat och har sällan inspiration att laga nåt annorlunda än det man alltid står och lagar i köket. Så när Pierre sa att det va väldigt gott och kul med nån annolunda smak, så blev jag väldigt glad.

Tycker lite synd om Pierre nu när jag lagar mat eftersom han då "måste" äta denna goda men även feta maten tillsammans med potatisen eller vad det nu kan vara för kolisar. Det blir ingen bra kombo. Tror inte heller att han är villig att börja köra lchf metoden igen heller eftersom han  blev så illamående förra gången. Hursomhelst så tycker jag inte att han behöver banta nåt för han är den finaste som finns och han är så smal och fin så det gör inget om han även skulle gå upp. *Puss älskling*

Hörrni tack för era fina kommentarer! Såg att jag har ännu en coach :)...men det visste jag ju egentligen. Jag vet var hon finns och jag vet att hon finns för mig precis som med vår coache här som finns nere i Skåneland.
Ni andra förgyller oxå min dag med era fina peppande ord! Till Lotta: kul att du kommenterar så mycket nu :), du borde oxå skaffa en blogg så att jag kan läsa den och kommentera där :) bra idé?

Får se vad för slags motion denna dagen har att bjuda på...

KRAM ELIN

4 kommentarer:

  1. Hej! Bara lilla tessasn här igen :) en fråga bara, räknar du kolhydrater varje dag? tex är du under 20g/kolhydrater varje dag? kram

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir för din skull gumman.Nu ska du se att det brakar till.Puss.

    SvaraRadera
  3. Skönt att motivationen har hittat till dig igen :-) Vi skyller allt på lingonet, grr.
    Du gör rätt i att inte köpa sådant som lockar för mycket. Om det finns godsaker här hemma så slinker de ner alltför lätt, så då är det bäst att bara ha nyttiga saker hemma.
    Oj, jag tror inte bloggandet är något för mig. Jag har aldrig haft någon blogg. Jag får uppdatera dig via mail istället :-) Om jag hinner imorn så skriver jag några rader då.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Elin..Har kommit på att jag varit dålig på att kommentera:( Har börjat skriva massa gånger o så kommer det ju såklart något emellan(oftast Noomi Li haha) Men iaf självklart följer jag såklart din fortsatta resa här och jag är glad att din motivation har hittat hem igen. Du är ju så stark och målmedveten så det var väl bara en tidsfråga. Hörde också att vi kommer se nästa helg o det gjorde mig jätteglad!!:D Ses snart och kämpa på:) Puss o kram Anna

    SvaraRadera