tisdag 17 januari 2012

Hallå!? Vart fan tog du vägen någonstan?

Någon som har sett min motivation?
Den har gömt sig någonstans. Troligtvis bakom de två extrakilona som jag gått upp sen tävlingens sista dag. Det känns som att jag kommer komma igen bara jag går ner dom. Hoppas det iallafall.
Igår köpte jag en chokladkaka (70%) och halva försvann igår och resten idag. För helvete! Hur svårt kan det va att ge  fan i att köpa sånt som man inte behöver just nu. Tror att "lingonet" är på väg och jag tror att det är det som är orsaken till min starka abstinens?...Ursäkta mitt språk, men jag blir så himla trött på mig själv.

Det här med min huvudvärk verkar som att jag får acceptera nu för nu är det två doktorer som sagt att det inte går att göra nåt åt. Jahopp. Fick medicin som jag ska ta om jag får ett "anfall". Det ska gå över inom 5 minuter. Sen vet jag ju inte hur det funkar när det har gått över...kan jag fortsätta att anstränga mig. Tex om jag är och tränar..och så får jag huvudvärk, sen tar jag en tablett, sen går det förhoppningsvis över...då kan jag fortsätta med träning? Känns inte troligt, men jag vet inte.

Idag blir det torsk till middag, nån som har några goda fiskrecept? Det blir ju annars lätt att man kör på samma recept som vanligt.

KRAM PÅ ER

8 kommentarer:

  1. Tips från Coachen17 januari 2012 kl. 14:27

    JAG HAR HITTAT DEN!
    Var ute idag och snubblade på en konstig hög som jag började sparka på! Det var chokladpapper, kolarester, några kakor och annat som jag inte vet vad det var! Högen var på ca 2kg! Bredvid högen låg några lingon!
    För helvete tänkte jag, det där är Elins motivation! Stulen och nertransporterad till Skåne! Rätt säker på att det är Bäret som ligger bakom!!!!

    Migränen. Så då testar vi! En tablett i fickan och rask promenad. Om det börjar, tar du tabletten och fortsätter under 5 min i lugnare tempo. Vi tränar bort fanskapet på så sätt. Om det är sant att ingenting annat kan göras och om det är sant att tabletten hjälper på 5 min!
    Jag har själv fått gå in i omklädningsrummet och ta en Ipren när jag började på Gymmet i somras. På grund av lite migrän. Nu har jag inte det för jag skiter i det. Drick mycket vatten när du går! Dvs 1 liter.
    Det här ska gå igen, du kommer upp dig!
    Låt Lingonet ha sin gång först.
    Storkram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. kämpa på elin!!! kram tessan!
    ps. du får gärna höra av dej så vi kan ses nån gång :)

    SvaraRadera
  3. Ge tillbaka motivationen till Elin på en gång då!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tips från Coachen17 januari 2012 kl. 21:22

      har skickat...hon får den imorgon bitti!
      Tjuven sitter redan häktad!
      Coachen

      Radera
  4. Underbaraste ni!! Sitter här med lingonet som faktiskt kom...som jag anade. Skrattade så jag grät en skvätt åt coachens kommentar. Jävla tjuv som vara hade mage att stjäla min motivation. Tur att jag får tillbaka den imorn:-) . Puss

    SvaraRadera
  5. Tips från Coachen18 januari 2012 kl. 05:59

    hahaa, med lite skratt släpper all spänning...det gör en gott!
    Lingonveckan ger ju 1kg i övervikt redan dagarna innan, det är vätska. Snart är det kilot borta och du inser att du inte alls gått upp 2kg!
    Det som retar mig är att under hösten försvann dom där små chokladkakorna på 30gram(70%) som fanns på maxi så man kunde köpa en liten tröste-dos. Nu har dom bara 100grams och jag lovar dig att om jag köper en sån så tar det inte 2 dagar för mig att konsumera den. Snarare 30 minuter, så jag tycker att du är duktig och har jäkligt fin självdiciplin. Som det är nu så måste jag avstå från det köpet helt o hållet!
    Så när du läser detta tror jag att motivationen kommit tillbaka till dig.
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  6. Its back!!
    Nu jäklar ska jag bränna fett. Med motivationen tillbaka så kan jag känna att jag kommit så himla långt. Hoppas nu bara att den inte försvinner igen...och om den gör det så kanske jag jan låna din coachen? Hihi. Kram Elin

    SvaraRadera
  7. Tips från Coachen19 januari 2012 kl. 06:23

    Du kan räkna med det Elin!
    Jag har så det räcker!
    kram
    coachen

    SvaraRadera