torsdag 2 februari 2012

Ingen motion...utmaningen misslyckad

Jag är ledsen Lotta för att jag misslyckats med din utmaning. Helt ärligt så beror det på att just denna veckan varit rätt jobbig på olika sätt. Har inte orkat....för tid har jag, men brist på intresse oxå.
Jag har varit duktig med att inte äta choklad nu i några dagar så snart är sockerjävulen ett minne blott igen :) då hoppas jag att vågen börjar peka neråt och då kommer min motivation tillbaka.

Är inne i en period då matlagning känns enormt jobbigt. Noll fantasi och noll intresse, dock så blir man ju hungrig ändå och måste äta...jobbig situation. Vad äta då lixom? Ja kokta ägg...nån korv...aa det är väl typ det. Te, får jag ju inte glömma...mitt älskade te som jag dricker varje dag. Med ca en deciliter grädde i så blir man ganska mätt på en stor kopp te :).

Nu ska jag plocka leksaker som ligger utspritt över ungefär hela vardagsrummet :) (vardagsmotion)

KRAM


6 kommentarer:

  1. Tips från Coachen3 februari 2012 kl. 16:42

    Veckans viktiga är sockeravgiftningen, inget annat!
    Jag tycker inte riktigt om utmaningar i den här formen för det ger bara en känsla av misslyckande. Det kommer inifrån så småningom, precis som du säger när du blir inspirerad av att vågen pekar lite neråt! en sak i taget nu.
    ingen självanklagan nu!
    kram
    coachen

    SvaraRadera
  2. Veckan är inte slut än. Du har väl varit ut på barnvagnspromenader, det räknar jag som motion.
    Jag vet inte vad du, Elin, har för inställning angående utmaningar men jag vet att JAG behöver sådana utmaningar för att röra på mig när jag inte riktigt känner för det. Men DU får säga ifrån om du inte vill att jag skriver sådant till diga
    Kram Lotts

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tips från Coachen3 februari 2012 kl. 19:46

      tack för stödet till Elin Lotta!
      hoppas du inte missförstod mig nu(förlåt i så fall), det är bara jag, coachen, som skrivit om detta, inte Elin!
      barnvagnspromenader är motion för Elin!
      kram
      coachen

      Radera
  3. Lotta jag behöver sånt! Det är jättebra pepping så jag blir bara glad :) Jag förstår coachen oxå..men att koncentrera sig på sockeravgifting först, för det kan va nog så jobbigt.
    Barnvagnspromenad/pulkapromenad har det blivit...kanske tre stycken. :)
    KRAM TILL ER BÅDA!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser, då har du motionerat tre gånger denna vecka. Nästa vecka lägger du in ett simpass också, om du hinner och har möjlighet. Åh, jag vill också simma. Kanske ska satsa på nästa helg? En utmaning till mig, om du simmar ett pass i veckan så simmar jag ett pass nästa helg. Nu får vi se om jag kommer simma eller inte ;-)

      Radera
    2. Jag kan också behöva lite motivation att komma igång, menar jag. Och om du simmar så måste ju jag göra det också:-)
      Jag har siktat in mig på att simma på fredag så det är bara att hoppas att motivationen finns där då.

      Radera