söndag 22 januari 2012

Promenader i kylan

Hej på er!

Igår va det dött här på bloggen. Kikade in ett par ggr, men inget nytt kom in på hela dagen. Idag däremot så blev det annat :)

Igår va jag och Pierre ute och gick med Nova i vagnen. Svinkallt, men ändå skönt att komma ut...eller kanske skönt att komma in efter att ha varit ute? Hursom så va vi iallafall ute och gick en lagom promenix så att Nova fick sova lite. Idag gjorde vi likaså. Mycket behagligare temperatur, men däremot jobbigare eftersom det blåste snö i ögonen nästan hela tiden. Men det va skönt att komma ut...eller in sen :)

Kändes skapligt nice att vågen visar lite neråt! Äntligen. Men ändå kommer det inte kännas helt bra förrän jag är förbi det som jag vägde som minst, dvs 79.9 kilo. Det är inte så långt kvar, 1.5 kilo ska man väl kunna klara av att gå ner inom en ganska snar framtid? Okej, nu bestämmer jag att på nio dagar, alltså från och med imorn fram till sista januari så ska jag klara att gå ner 1.5 kilo så att jag väger 79.9 igen. Det blir en sporre, för att tänka att jag ska gå ner 17 kilo eller vad det nu va känns lååångt bort. 1.5 kilo kan man lixom greppa på ett annat sätt *hehe*.

Just nu sitter Pierre i andra änden av soffan och kikar i en receptbok med kakor och annat bakverk. Undrar va det ska bli för gott..? Han är så underbar min fina Pierre, han ställde sig och lagade mat till mig för att jag inte orkade göra det själv. Det är ofta han gör sånt för mig, både stora och små grejer! Lyllos mig :)

KRAM ELIN

4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen22 januari 2012 kl. 21:32

    sådärja!
    så börjar man, visst är det skönt med frisk luft!
    i Skåne är det ishalka idag, så tur att ni kom ut lite!
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som promenerar i snöstorm. Du klarar de sista kilona till 79.9!

    SvaraRadera
  3. Hej!!!
    Tycker du/ni är så duktiga!!!
    Här håller vi på för fullt med Pelles bantning med GI och jag ska upp i vikt. Vilken underbar kombination va? Får ta en fika snart igen och disskutera lite mat :-)

    Ha en underbar vecka.
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Det är bra att ha delmål, annars så är det lätt att du tröttnar! Fortsätt promenera varje dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera