söndag 29 januari 2012

Ingen bra period

God kväll!

Denna veckan kan man säga har gått i fuskandets tecken. Jag har ätit massor mörk choklad. Det visade sig direkt på vågen. Glömde väga mig i morse, därav utebliven viktuppdatering från min sida. Den kommer imorgon istället och jag är övertygad om att det inte är nån rolig historia.
Varför är det så svårt och jobbigt igen? På sätt och vis är jag motiverad ändå, för jag är inte på väg att ge upp eller nåt sånt, men jag ger ju inte 100%. Blir besviken på mig själv. Jag vet inte vad jag ska göra eller vad som krävs för att återfå fokus på rätt kost och rätt motion för mig. Motionen kan jag säga är obefintlig. Kan man skylla på att man inte har mått bra och fortfarande inte gör riktigt. Man mår ju bättre av motion så jag borde bli motiverad att vilja röra på mig eftersom det skulle få mig att må bättre, åtminstonde på det planet.

SUCK! Känns som att det är en massa tjatande och gnällande från min sida bara...känner mig skittråkig.

Vad ska jag göra?

Kram från Elin


3 kommentarer:

  1. Tyvärr blir det en ond spiral. Ingen motivation leder till ingen motion. Ingen motion leder till att vågen går upp och därmed så får man dålig motivation.
    Kom igen nu Elin! Jag vill läsa att du motionerat minst tre gånger den här veckan. Skriv här varje gång du motionerar eller maila mig! Nu fick du ett mål av mig. Antar du utmaningen?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Fina Lotta!! Vilken bra läsare du är som peppar mig så bra! Du inte bara peppar, du gör mig även glad med dina fina kommentarer. Jag ska göra mitt bästa:-) . Kram från Elin

    SvaraRadera
  3. Har du motionerat idag?
    Kram Lotta

    SvaraRadera