onsdag 25 januari 2012

Skallebank


Ajaj jag hade huvudvärk nästan hela dagen igår. Fan va jobbigt det är. Hoppas att det blir en bättre dag idag. Känner av det litegrann, men det är inget som det va igår.
Var på intervju igår och jag tror att det kan va det som gjorde att jag fick sån huvudvärk efteråt. Jag var på ett gruppboende för människor med psykiska problem. Verkar jättespännande. Jag fick veta igår att de vill ha mig dit, hur mycket vet jag inte men jag skulle iallafall ringa och boka in mig på en introduktion. Jättekul! En vän jag fått genom bloggen jobbar inom psykiatrin så hon får ge mig tips på vad jag ska tänka på :) Okej Mikaela?

Åt ägg till frukost och det har jag gjort nu i x antal veckor. Det är en sån smidig frukost, men jag känner att det snart är dags att ta till coachens tips om en smoothie. Jag älskar ju ägg och jag vill inte förstöra min relation till ägg *haha* risken är stor att jag gör det om jag äter det flera gånger om dagen *urk*-

KRAM

6 kommentarer:

  1. Gud vad roligt med jobbet!!!:) När börjar du i så fall?? Jobbigt med separationen från Nova men samtidigt skönt och komma ut lite få lite annan kontakt. Plus att man uppskattar tiden med sitt barn ännu mer(om det är möjligt;))

    Ska bli så roligt att ses till helgen och se din förändring..även om det inte händer så mkt för dig just nu så är det ju en stor skillnad för oss som inte sett dig på länge.Det är så roligt att följa dig här för jag vet att du är stark och motiverad(mer eller mindre var dag) men du sköter dig iaf och tror på det du gör! Jag tror stenhårt på dig och vet att du kommer få precis som du vill, med allt i livet:)

    Nu ska jag sätta mig ner och plugga lite:)
    Ses på lördag!! Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Ett tips på frukost som jag brukar äta, som jag tror även kan vara LCHF-vänligt är keso med bär(hallon, blåbär, Björnbär, Gojibär), kanel och naturella nötter såsom valnötter, mandlar, cashew och paranötter. Jag brukar även ha i en tesked osötad äppelmos men det vet jag inte om ni små LCHF:are får äta. Jag tycker det är mycket gott och jag står mig länge länge med alla proteiner och nyttiga fetter. Grattis till jobbet förresten. Cs på fredag =D

    SvaraRadera
  3. Helt okej Elin!!! Fråga på bara :) vad roligt, grattis! Det är ett jätteintressant jobb och jag trivs jättebra faktiskt. Vad duktig du är som kämpar på med lchf! Jag är väldigt långt därifrån för tillfället. Tyvärr. Mår lite dåligt när jag tänker på allt det feta men jag ska absolut börja efter augusti. Ha det så jättebra nu så hörs vi snart! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tips från Coachen26 januari 2012 kl. 06:24

    aj! hjälper inte 5-minuters-tabletten?
    smoothies är så goda, och blanda i proteinpulver för mättnad.
    du kan också blanda en "youghurt" med en burk kvarg 0,1%, 1dl proteinpulver och lite hallon på toppen. det är faktiskt godare än vilken "socker-youghurt" som helst. jag vet att jag tjatar nu men kanske att ni testar detta till slut och blir frälsta....
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  5. Coachen, jag gissar att jag kommer bli frälst. Så kommer jag undra varför det tog sån tid att fixa så att jag kan göra såna smoothies själv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tips från Coachen26 januari 2012 kl. 20:35

      allting har sin tid!
      nu har jag börjat att lyxa på med efter-rätt också!
      den består av lite keso och hallon på det! vilken lyx!
      men man blir ju lite lack på sina sedvanliga måltider så med efterrätt blir det lättare!
      Coachen

      Radera