fredag 17 februari 2012

Nu släpper jag den....bomben...

Hej på er!

Jag har varit extremt oaktiv här och det är för att jag har noll med lust. Förhoppningsvis så återkommer lusten, men nu känner jag bara att jag ska släppa "allt" detta ett tag eller så...

Har funderat lite på det här med lchf oxå...jag kommer med stor sannolikhet att börja inta kolisar här snart och det skrämmer livet ur mig samtidigt som jag är EXTREMT trött på den mat som jag äter nu. Är så ensidig och tycker bara att det är astråkigt i köket. Jag är livrädd för vad som kommer att hända med min kropp, jag är livrädd för hur mitt sötsug kommer dränka mig och hur vågen kommer börja peka uppåt. Jag måste säga att jag älskar lchf och jag kommer garanterat att komma tillbaka till den dieten i framtiden för den passar mig perfekt...varför inte fortsätta tänker ni? Ja det är såhär att det finns en anledning till att jag slutar och den kan jag berätta om lite längre fram.

Bara för att jag kommer att börja äta kolhydrater igen så betyder det inte att jag återgår till den Elin som jag var  precis innan jag började med lchf-kosten i augusti 2011. Jag vill inte bli så igen. Jag kommer att äta lååångsamma kolhydrater och en liten mängd. Lite som GI kan jag tänka mig. Jag kommer att vara väldigt försiktig med rent socker så som godis och sånt. Ska försöka att inte äta sånt alls, för det är så förbannat lätt att äta lite till och sen lite till och sen så vet vi alla hur det blir.

Hoppas att ni stöttar mig i det här beslutet :)

KRAM ELIN

4 kommentarer:

  1. Tips från Coachen17 februari 2012 kl. 17:17

    Elin!
    Det är helt Ok.
    Jag har sett det komma sen efter i julas, ingen överraskning här inte.
    GI kan passa dig perfekt!
    Håll koll på sockret bara!
    Jag stöttar dig helt klart!
    Min fråga till dig är, ska bloggen leva vidare?
    Skitsamma för det, allt har sin tid och jag kan coacha Sorken utan bloggen! Vi får se hur vi gör.
    En massa kramar till dig.
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Oj, ska du sluta blogga. Jag förstår att det tar mycket tid och du gör det som känns bäst för dig.
    Du kommer klara dig bra. Tänk bara på att skippa sockret. Jag har insett att det finns en sockerjävul i mig som kommer fram när det fi.ns godis fika och glass hemma. Därför undviker jag att ha det hemma, oftast.
    Hoppas vi fortsätter höras på mailen.
    Jag mailar dig imorn.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Det är klart att jag stöttar dej.Du måste känna vad som är rätt för dej.Du har ju haft det väldigt jobbigt så jag hoppas att du hittar rätt.Kram Mamma

    SvaraRadera
  4. Det kommer att gå jättebra för dig! bara för att du äter kolhydrater, så betyder ju inte det att du ska äta godis till frukost. Blir du sugen på lite kolhydrater, så skala en morot och gnag på eller ät en bit gurka (eller någon annan grönsak). Jag tror på dig!

    Kramar

    SvaraRadera