torsdag 9 februari 2012

Kör på halvfart

Kan säga och det är ju ingen hemlighet att jag precis som de andra har varit extrem omotiverad den senaste tiden. Trots detta så har jag inte avstått från lchf-kosten en enda gång. Dock så har jag såklart ätit liite för mycket mörk choklad, men inget annat. Tror jag fortfarande har lite sockerfobi...Samtidigt har jag fajtats med mina tankar som säger att jag vill ha massa kolhydrater, mer än nånsin. Just maten ska vi inte prata om...jag har varit så omotiverad och ointresserad att jag nästan tappat aptiten. Har inte orkat laga mat och har mer än en gång ätit ägg istället för lagad mat. Sjukt att jag inte spyr på ägg!? Jag gillart tack o lov fortfarande :).

Med motionen är det samma visa om inte värre eftersom jag inte är någon atlet i vanliga fall så har jag inte rört på mig nåt särskillt. Har absolut INGEN lust...med nåt egentligen...Gissar att det här bara är en tid för mig att ta mig igenom och att ha näsan över ytan hela tiden. Även om jag inte har gått ner till den vikten som jag ville i början av februari så har det äntligen börjat gå lite neråt igen. Idag väger jag 4 hekto mindre än sista vägningen i söndags...hoppas på fler hekto tills nästa söndag.


Kram Elin

6 kommentarer:

  1. Hejja hejja Elin! Snart är du tillbaka. Nu ska vi in i "gamla" mönster igen, dvs. de som vi hade i höstas. Kasta chokladen och glöm bort kollisarna! Nu ska vi bli smala! Puss

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen10 februari 2012 kl. 09:11

    Hej där!
    Man kan inte vara 100% motiverad 100% av tiden! Det finns inte.
    Jag tycker faktiskt att vi helt och hållet sätter punkt för motivationsdiskussionen! Den behövs inte. Diskussionen alltså. Skälet är följande:

    Ni har helt o hållet lyckats med ert första mål med att göra en livsförändring!!!!
    Alla 3 som fortfarande är kvar håller sin diet/kost och jag hör här att ingen av er riskerar att trilla ner till kolhydrats/socker/stärkelse/insulinhelvetet!!!
    Sug och begär kommer och går! Det är normalt.
    Det kan också vara dags att se över dieten. Kanske lägga till någon långsam kolhydrat för variationen.

    Ni som aldrig motionerat nåt särskilt ska inte ha så dåligt samvete över något som inte är naturligt för er. Det är iskallaste, mörkaste februari och hela naturen ligger i vilotillstånd, titta bara ut genom fönstret! Snart blir det vår, livet börjar spira och benen sprattlar, det är då som det blir kul för er att ta en långpromenad eller vad det nu är!
    Var nu realistiska!
    Håll kosten, så går vikten ner!
    Kram på er allihopa
    Coachen

    SvaraRadera
  3. Ni är bäst!! Precis vad jag behöver höra. Tack. Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag kom aldrig iväg på simning, lingonet kom i vägen, grrr.
    Du ska se att vikten börjar rasa när du kommer igång med träningen på riktigt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tack Lotta för peppingen! Gå in och kika under vågen-fliken :) jag är helnöjd!
    När lingonet är över så finns fortfarande bassängerna kvar ;) bara att hoppa i och simma! Samma gäller mig, men jag kommer ivägen..hehe.
    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  6. Wow, vilket resultat! Vad skönt det måste kännas.
    Jag ska simma när lingonet är slut, så kanske nästa helg då.
    Fortsätt kämpa nu!
    Kram Lotta

    SvaraRadera