måndag 6 februari 2012

Sorken är tillbaka! Mer än någonsin

Hej på er igen kära bantningsvänner!
Eller ska jag kalla er livsstilsvänner!


Sorken är tillbaka! Förvisso lite tjockare än sist men just nu också mer motiverad än i början på 2012. 18 december vägde jag 84.2 kg. Igår vägde jag 86.7. Altså har jag gått upp 2,5 kg. Inte helt i onödan för jag tror att jag behövde min paus och att få lov att göra "lite som jag vill".



Vad har jag upptäckt genom att göra "lite som jag vill" då?

  • Jo jag har märkt att jag har svårt att hålla vikten om jag inte har koll på vad jag äter.
  • Jag för en inre kamp med mig själv om att det faktiskt är ok att äta en massa socker.
  • Sockerdjävulen kommer tillbaka fortare än jag trodde.
  • Sockerdjävulen gör att jag blir tjockare.
  • Blir jag tjockare så var de veckorna som vi slet i höstas meningslösa.

Dessutom upptäckte jag att "låta bli socker" är också att göra "lite som jag vill". Fast mycket smartare!

Därför är jag nu tillbaka. Mer motiverad än någonsin. Jag har bestämt mig, precis som jag gjorde sist att sockret, ja det ska ut ur mitt liv igen. Det innebär att jag inte kommer äta några godsaker innan juni 2012. Inget choklad, inget socker, inget bröd.... ja ni förstår.

Häng nu på tjejer. För nu får vi sluta tycka synd om oss själva och börja prestera! Precis som vi gjorde i höstas.

...och bara så ni vet... jag började på gymmet idag. Mitt första body pump pass på 5år och fler lär det bli! Så ge mig nu en utmaning som heter duga nu!!!

Over and out

5 kommentarer:

  1. Tips från Coachen7 februari 2012 kl. 05:33

    oj, oj ,oj!!!
    Det här gillar Coachen så det står härliga till!
    Se vad en paus kan göra!
    Riktigt inspirerande att läsa detta, tror ta mig tusan att Coachens sega förkylning nu flyger sin kos för här sprudlar det beslutsam energi och allt du skriver är så riktigt!
    Det blir sista sluga kampen mot sockerdjävulen, nu hjälps vi åt att överlista den!
    Jag rekommenderar Martin Ingvars bok som heter Hjärnkoll på vikten, den handlar om hjärnans belöningssystem, bl.a sockerbelöningen. Du kommer att få full information! Och klara det. Samma gäller er alla!
    Grattis till gymmet! Det var min bästa nyhet!
    Häng med nu Elin och Bettan! Alla ska vara med!
    Alla ska lyckas!
    Kram
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Tips från Coachen7 februari 2012 kl. 05:49

    Här kommer Utmaningen!
    4 månader kvar till Studenten. Den dagen väger Fest-Värdinnan (Du) max 70 kg. Alla dånar i backen pga din skönhet.
    Coachen

    SvaraRadera
  3. Wohooo!! Va glad jag blir, eller blev när jag läste det här för några dagar sen. Dock så var jag i en annan sinnesstämning då och det gjorde att jag inte skrev någon kommentar. Idag är det bättre och idag kan jag säga att du peppar mig! Jag har och är nog fortfarande litegrann under en sten och vilar upp mig...
    Det här inlägget gjorde iallafall att jag vill komma fram från under stenen.
    Ska skriva ett eget inlägg...
    Heja Sorken!! Du är bäst!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag antar utmaningen! Max 70 kg den 1 juni! Så fort jag har blivit av med träningsvärken så ska jag till gymmet. HAr dock inte kunnat gå i trapport på flera dagar! Men snart så! Och på söndag är det boxning! Yes!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tips från Coachen10 februari 2012 kl. 06:47

      Tur att ni har hiss...

      Radera