tisdag 10 januari 2012

Tisdagstalet

Hej på er!

Sitter här i soffan med datorn i knäet. Pierre ligger här bredvid och käkar pepparkakor som han inte ens tycker är särskilt gott. Varför gör han det då? Jo för han har blivit sockerberoende igen nu efter jul och nyår. Tycker faktiskt synd om honom, för jag vet hur jobbigt det är. Hoppas att det går över snart nu när snart alla godsaker är uppätna här hemma.

Idag har jag haft besök av min fina vän Anna. Hon hade skrivit ett litet brev till mig och hon hade även med sig en liten blomma. Tack söta. I brevet stod det massa fina och uppmuntrande saker. Åh så fint det va! Blev så himla glad! 

Jag och Nova åkte in till badhuset förut och mötte upp Pierre där. Vi hade tänkt att bada i en varmvattenbassäng som de ska ha på tisdagar och onsdagar, men de hade inte det idag. Typiskt, men vi gick in ändå och badade en stund i bäbisbassängen. Nova verkade tycka att det va skojigt så dit kommer vi att åka igen. Vi stannade i knappt en halvtimma för det va enormt mycket intryck för vår lilla tjej som somnade gott i bilen på vägen hem. Nästa vecka börjar babysimmet igen efter juluppehåll. Ska bli kul att komma tillbaka dit. Det tror jag Nova oxå kommer tycka.

Nu åt jag upp sista chokladen som fanns hemma. Det var givetvis mörk choklad, men jag känner att det har blivit alldeles för mycket av sånt nu under jul och nyår. Nu får det va bra. En annan grej som jag ätit ganska mycket av som i princip är som rent socker är senap. Den jag har ätit innehåller över 40 gram kolisar/100 gram!!! INTE OKEJ! Jag vet och jag ska sluta nu. Det har blivit så mycket sånt till alla goda köttbullar under jul. Åt det även till korven idag. Nu får det va bra för jag vill inte gå upp mera. Skulle behöva köra en stenhård fakitrdiet i två veckor för att vänja av mig. Nu vill jag att min vikt ska börja på en 7:a igen. Snabbt ska det gå oxå :)

Jahopp, nehepp nu blir det lite tv-tittande innan vi ska gå och joina vår lilla skatt i sovrummet.

KRAM PÅ ER/ELIN
Välkomna tillbaka alla läsare och ni som är nya läsare är välkomna hit!

1 kommentar:

  1. Tips från Coachen11 januari 2012 kl. 06:48

    Så roligt att ni är tillbaka och igång igen!
    Senap är gott och det verkar som att senap blir ett "naturligt" val till dressing på lchf, det passar ju till ganska mycket.
    Nu börjar jakten på låg kolhydrathalt på senap!
    Druvans Ekologiska i glasburk har 8,5%, Dijon har 8,2. Fortfarande högt men vad gör man. Nu gör vi en efterlysning på senap med lägre halt av kolhydrater!
    För övrigt krämer vi oss inte över något som blivit uppätet över julen, det var helt tillåtet och alla har ändå nu fått nog av allt det goda, så det är historia!
    Så tillbaka till det sockerfria livet.
    Med början NU. Du vet att det går.
    Coachen

    SvaraRadera