torsdag 12 januari 2012

Blogga sig lite

Hej på er!

Fick ett tips som jag tänkte att jag skulle försöka testa. Det handlar om den här bloggen och min egen blogg (metrobloggen.se/elinalenteg). Jag ville inte sluta skriva på den, den här gången men samtidigt så är det jobbigt att aktivt skriva i två bloggar. Det jag tänkte testa är iallafall att jag enbart skrivet viktrelaterat, med kost och träning här på den här bloggen...kanske lite annat oxå, för jag vet hur jag är :), och på min egen blogg så skriver jag om allt och inget precis som vanligt. Får se hur det blir och går.

Insåg just att jag om tre dagar har ätit LCHF i precis fem månader. Man kan säga att jag har varit stenhård med att hålla den dieten bortsett från följande: har ätit absolut ickegodkänd senap vid kanske 10 tillfällen, har ätit 3 och en halv Sorkenjulgodisar som för övrigt var sjukt goda, äter ketshup då och då men bara litegrann åt gången, har även ätit lite för mycket mörk choklad vissa dagar. Man kan säga att jag ändå är sjukt nöjd med mig själv! Allt det här andra, bröd, potatis, pasta, ris, godis som för lite mer än fem månader sen va vardagsmat för mig har jag inte ens övervägt att stoppa i munnen. Det är studer som denna som man kan ge sig själv en klapp på axeln och säga att man är jävligt grym. Jag har ännu inte lyckats komma ner till den vikten jag hade på sista tävlingsdagen, men det gör inte så mycket så länge jag inte går upp. Har stått stilla ett tag nu, så jag hoppas på ett ras här snart.

Idag åt jag torskgryta till frukost...det är det nog inte många som har gjort. Helt ärligt så är det väl kanske inte det första man blir sugen på sådär på morgonkvisten... "Godmorgon!, vill du ha frukost? Det blir torskgryta" Men faktiskt så var det svingott! Jag gjorde den igår, och den innehöll förutom torsk, en halv pressad citron, lök, creme fraiche, lite vispgrädde kryddor och en liten klick med tomatpuré. Blir kanongott med broccoli till.
Jag tycker att det är underbart att inte bara äta ägg till frukost vareviga morgon så torskgryta är en alldeles utmärkt frukost att variera med.

Nä om man skulle ta och blogga lite på den andra bloggen oxå rå.

PUSS O KRAM PÅ ER!

Ps. Kerstin vill hänka på denna omgång oxå, så varmt välkommen tillbaka svärmor du oxå :)

3 kommentarer:

  1. Hmm, torskgryta till frukost lät väl sådär. Med det lät som en god lunch (men då skulle jag ha potatis till).
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag har ätit en massa bröd nu sedan jag köpte i NKPG. God frukost! Men fisk är också gott! Med LCHF så tänker man inte så mkt i de gamla vanorna om vad som ska ätas när. Det är faktiskt ganska skönt tycker jag.

    MEn vågen står stilla. Det är lite störigt. Det är precis som att det behövs lite tävling för att man ska anstränga sig det där lilla extra. Hoppas du har tickat ner denna veckan iaf.

    Puss

    SvaraRadera
  3. Tips från Coachen15 januari 2012 kl. 08:42

    Great!
    Bara vikt, kost och träning här och allt annat på din andra blogg(då får jag läsa den också)..det skapar struktur för dig och även överblick på viktnedgången.
    En riktigt god och fräsch torsk kan man äta på vilken tid som helst!
    Coachen

    SvaraRadera