måndag 16 januari 2012

Måndagsblogg från Sorken

Måndag!
Började morgonen med att sova för länge. Avslutade dagen med styrelsemöte. Däremellan har jag varit på jobbet och mest stirrat in i skärmen idag. Läst verksamhetsplan efter verksamhetsplan. Mailat synpunkter och sedan läst igen. Det låter nog tråkigare än vad det är. Jag tycker det är ganska skönt just nu på jobbet för jag har inte så mkt möten inbokade. Vanligtvis så går jag på möte efter möte och ska sedan på något sätt hinna med att arbeta där emellan. Just nu känns det som att jag hinner med det jag ska!

I övrigt har jag avsagt mig styrelseuppdraget i Rädda Barnen från och med årsmötet i februari. Det känns som att det är helt rätt beslut av många olika anledningar. I år ska jag fokusera på mig själv, vårt nya hem och mina studier. Ja jag har ju börjat läsa Juridik på distans. Vi får se hur det går. Det kommer säkert gå bra.

Igår gjorde jag en jättegod lasagne på zuccini. Den blev verkligen bra. Smakar lasagne och blev inte sådär vattning som den kan bli annars. Receptet lägger jag upp under receptsidan.

Nu ska jag ta hand om Johan lite, som mår lite konstigt.

Puss å kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tips från Coachen17 januari 2012 kl. 06:39

    Så där ja! Nu blir det tid över till att sköta motionen, gymmet och boxningspassen. Du kommer att må så mycket bättre efter att lagt ditt viktigaste fokus på dig själv för en gångs skull. Det betyder inte att du struntar i andra utan bara att saker går i rätt ordning. Det är 100 procent säkert att viktnedgång kräver motion. Ingen kommer undan. Visst kan man banta ner sig till ett svagt och sladdrigt skelett men muskelstyrka är snyggare.
    2 gånger i veckan var det. Till att börja med och rätt vad det är s¨har du en ny livstil!
    Coachen

    SvaraRadera
  2. Gu va du är duktig! Jag blir så imponerad, med det borde jag inte bli för du är alltid så :) Du inspirerar mig massor! Så himla spännande med juridik, hur länge håller den kursen på?
    Lasagne blev jag jättesugen på nu och va bra att den inte blev vattning. Den ska jag helt klart laga här snart! Idag blir det dock torsk. På tal om torsk, så torskade jag idag igen och åt upp resten av chokladen :( Lingonet är på G och det måste vara den som är boven. Tror även att det är det som är orsaken till att jag är så tung på vågen just nu. Vill tro det iallafall.
    PUSS

    SvaraRadera